Dupa ce au captivat publicul de pe Stade De France in Paris si Commerzbank Arena in Frankfurt, formatia Rockin’1000 au adus spectacolul That’s Live – No Borders, in Italia, la Milano impreuna cu doi invitati speciali: Manuel Agnelli de la Afterhours, insotit de Rodrigo D’Erasmo si Subsonica.
 
Trupa a devenit cunoscuta initial pe 26 iulie 2015 la Ippodromo Park din Cesena, unde toti cei 1 000 de membrii ai trupei a cantat Learn to Fly, in efortul de a-l convinge pe solistul trupei Foo Fighers, Dave Grohl sa cante in Italia (ceea ce s-a si intamplat in noiembrie 2015). De atunci, trupa a organizat concerte in intreaga lume.
 
Cea mai recenta aparitie a trupei – un spectacol in aer liber organizat la recentul renovat aeroport Milano-Linate a necesitat puterea combinata a sistemului GTO de la Outline si a amplificatoarelor Powersoft seria K si seria X pentru a se potrivi cu dimensiunea scenei si a salii. Aceasta combinatie a fost extrem de eficienta in captarea sunetului masiv al trupei  in 2018 in Florenta, astfel incat organizatorii au stiut ca tehnologia folosita este cea potrivita si in acest caz.
 
Cu o cantitate atat de mare de echipamente necesare pentru succesul acestui eveniment unic, echipamentul a fost furnizat de trei companii. Pentru a asigura o acoperire uniforma pe toata suprafata, au fost folosite 100 de module GTO si 72 SubBS DBS 18-2 de la Outline. Cateva sisteme punct-sursa (aproximativ 14 Outline Vegas 12 CX) au fost impartite printre membrii trupei in timp ce fold-back-urile si alte 6 difuzoare (Outline Vegas 15 CX) au fost utilizate pentru monitorizarea de pe scena.
 
Tot sistemul live s-a bazat pe 101 amplificatoare Powersoft pozitionate strategic in sala, astfel fiabilitatea, puterea si performantele audio impecabile au fost garantate.
 
Echipa tehnica a ales 73 K10 DSP AESOP pentru punctele principale, 23 K20 DSP AESOP pentru subwoofere si 5 X8 Dante pentru fold-back, comunicarea dirijorului cu trupa si monitorizarea de pe scena.
 
De-a lungul anilor, seria K a devenit standardul in amplificarea switch mode, oferind o putere incredibila concertelor de talie mondiala, cu greutate redusa si maxima eficienta. Performantele sale sonice au stabilit o noua tinta pentru piata audio profesionala. Impreuna cu seria X, un amplificator ce integreaza o cantitate mare de functionalitati ce se regasesc in general doar in unitati exterioare separate, Powersoft a putut din nou sa mentina lucrurile eficiente, usoare si puternice.
 
Poate cel mai bun produs la nivel global din categoria sisteme de procesare este de cativa ani Newton de la Outline, considerat cel mai avansat procesor audio bazat pe FPGA din lume. Newston (in curs de brevetare) a rescris regulile, combinand sincronizarea digitala a semnalului, tehnologia de filtrare completa WFIR (de asemenea in curs de brevetare), rutarea semnalului audio multi-format si conversia standardelor intr-un singur sasiu 1RU, combinat cu un control intuitiv al computerului de platforme.
 

 
Spectacolul
 
„Cele mai mari provocari pentru amplificarea spectacolelor Rockin’1000 sunt spatializarea si continutul armonic ridicat al sursei” a spus inginerul FOH, Luca Stefani. „Gestionarea acestui lucru a fost unul dintre cele mai complexe probleme cu care ne-am confruntat inca de la primele spectacole cu trupa. In primul rand, aria de desfasurare este de aproximativ 100 m latime si 50 m adancime si contine 1.000 de surse de sunet diferite. Acest lucru este incredibil de greu de identificat printr-un singur difuzor, datorita denaturarii cauzate de traductoare in incercarea de a reproduce un astfel de mix complex. Tehnologiile deja existente pe piata nu au reusit sa rezolve aceasta problema, asa ca a trebuit sa creem un mod diferit de aranjare a PA si un alt mod de distribuire a semnalelor.”
 
Pe aeroportul Milano-Linate, echipa a aranjat 10 grupuri de boxe intr-un total de 6 turnuri. Fiecare zona a publicului, inclusiv partile laterale, era acoperita de cel putin 2 grupuri; una in stanga si una in dreapta. Fiecare dintre aceste grupuri a primit un mix de semnale diferite care incearca sa reproduca sunetul acustic provenit de la cei 1.000 de muzicieni.
 
Sub-urile DBS 18-2 au fost plasate in configuratia finala la piciorul fiecarui turn si la intervalele dintre ele. Tot in acest caz, fiecare sub-block a fost condus de un semnal dedicat pentru a permite inginerului libertatea de a decide ce continut muzical sa fie reprodus.
 

 
Stefani a declarat: „Prioritatea noastra a fost clara de la inceput: nicio zona nu trebuie considerata inferioara sau mai putin importanta din punct de vedere al acoperirii sau al calitatii sunetului. Fiecare spectator trebuie sa poata auzi o sursa de sunet comparabila cu cea fizica.
 
Scara retelei a fost la fel de impresionanta, cu 22 de semnale separate (10 pentru arrays si 12 pentru subs) care veneau spre FOH prin Dante. Datorita Powersoft Armonia si Outline Dashboard, inginerii au putut sa mentina lucrurile la un nivel optim.
 
Inginerul R&D al Outline, Giulio Gandini, a explicat sistemul complex: „Avand in vedere distributia rafturilor de amplificare, am optat pentru utilizarea a 4 Newton ca si convertoare Dante / analogice si pentru a adauga un nivel suplimentar de procesare. Acest lucru ne-a permis sa „coloram” intregul sistem in functie de nevoile inginerilor de sunet. In zona scenei am avut doua comutatoare setate corespunzator pentru Dante, unul primar si altul  secundar. De aici, printr-o conexiune „stea”, am mers la fiecare Newton cu doua cabluri Ethernet. Acest lucru a garantat un nivel ridicat de stabilitate in caz de probleme de putere intr-un turn. Fiecare Newton, avand doua surse de alimentare independente, a fost conectat la doua linii de alimentare diferite pentru a garanta o stabilitate mai mare. ”
 
Iesirile analogice ale lui Newton au fost conectate direct la amplificatoare, in timp ce o linie Ethernet suplimentara de la biroul principal conecta amplificatoarele la retea, permitand echipei sa utilizeze capacitatile intuitive de control de la distanta ale Powersoft Armonìa. Acest lucru a fost deosebit de util in timpul instalatiei, dupa cum a explicat inginerul de aplicatii pro Outline, Paolo Calza.
 
„Reglarea nu a durat mai mult de o ora. Telecomanda amplificatoarelor din seria Powersoft K ne-a permis sa controlam intregul sistem foarte precis si in detaliu,” a spus el. „Calibrarea tonului s-a facut cu cele patru Newtonuri pe care le-am folosit pentru a distribui semnalele pe turnuri si, in acelasi timp, am convertit semnalele de la Dante in analogice si aes/ebu. Acest lucru a insemnat ca am avut o copie de rezerva chiar si in ultima sectiune a lantului de distributie.”
 
Gandini a spus: „Este un spectacol unic si grandios la care am avut ocazia si norocul de a participa, al carui rezultat final a fost posibil datorita colaborarii dintre profesionisti. Transmiterea energiei a 1000 de persoane care canta impreuna nu este un lucru usor, dar cooperarea dintre partile implicate si utilizarea echipamentelor adecvate au fost cheile obtinerii unui rezultat excelent.”
 
In ciuda provocarilor si a complexitatii naturale in cazul unui astfel de eveniment, designerul de sunet Francesco Penolazzi a fost increzator ca spectacolul de la aeroportul Milano-Linate a fost cel mai bun pana acum.
 
El a spus: „A fost fantastic si nu ar fi fost posibil fara o echipa atat de uimitoare de oameni capabili si inspirati. Consider ca toti cei care au participat la realizarea acestui eveniment, in primul rand, sunt mari profesionisti, dar, mai mult decat atat, sunt oameni extraordinari. Inca o data, si-au aratat pasiunea, oferind intuitiei mele simple acel ceva in plus. Doar vorbind despre proiect, din pacate, nu ii face justitie; daca intr-adevar doriti sa intelegeti un spectacol Rockin1000, trebuie sa veniti pe teren si sa ascultati – nu exista nimic similar.