Dupa 20 de ani pe Broadway, The Lion King isi continua ascensiunea ca unul dintre cele mai populare musicaluri din lume. Inca de la premiera sa din 13 noiembrie 1997, cele 24 de productii globale au fost vazute de peste 95 de milioane de oameni. Produs de Disney Theatrical Productions (sub indrumarea lui Thomas Schumacher), The Lion King este unicul spectacol din istorie care a generat sase productii in intreaga lume, pe o perioada de 15 ani sau chiar mai mult. Muzicalul ovationat international, castigator al Tony Award® de sase ori, a sarbatorit 20 de ani de existenta pe Broadway in noiembrie 2017. Productia, inaugurata in 1997 la Teatrul New Amsterdam din Amsterdam, si-a schimbat locatia la Minskoff Theatre, in 2006. Cu 8 reprezentatii pe saptamana, The Lion King este a treia cea mai lunga productie din istoria Broadway, depasit doar de Chicago si Phantom of The Opera, cea din urma intrand in cel de-al 30-lea an in ianuarie 2018.
 
Upgradarea sistemului cu ocazia aniversarii de 20 de ani a fost un efort de design rezultat din colaborarea lui Steve Kennedy, John Shivers, Hugh Sweeney si David Patridge. Si pentru ca productia nu a oprit reprezentatiile pe perioada upgrade-ului, echipa a trebuit sa instaleze noul sistem doar in fazele de “zile negre”, pentru a nu deranja reprezentatiile si nici pe cei implicati in productie. La incheiere, Shivers a adaugat: “Am primit comentarii pozitive de la aproape toti cei implicati in aceasta cea de-a 20-a aniversare a Lion King. Mark Mancina (compozitorul) si Dave Metzger (orchestratorul) au subliniat faptul ca sunetul productiei a fost “cel mai bun dintre toate cele care pe care le-am auzit din toate productiile The Lion King.”
 

 
“The Lion King si o mare parte din succesul sau pot fi atribuite muzicii, prin compozitia, orchestratia si executia sa. Subtilitatea, nuanta si dinamica larga a partiturii, aranjamentelor vocale, orchestratiilor si efectelor au condus la o experienta evocatoare si uneori viscerala. Noul sistem instalat ne permite sa prezentam cu exactitate fiecare detaliu, exact asa cum a fost el gandit. Sistemul KV2 reuseste sa surprinda fiecare nuanta in parte.” a mai adaugat Shivers.
 
Teatrul Minskoff se afla chiar in inima Times Square din New York, cu vederi spectaculoase ale peisajului urban. Dimensiunea este izbitoare inca de la intrare, pentru ca, prin comparatie, casele de pe Brodway pot fi destul de mici. Daca in mod normal intr-o locatie de astfel de dimensiuni sistemul Line Array ar fi fost si el similar ca marime, sistemul KV2 este foarte elegant si surprinzator de discret ca dimensiune. Sistemul principal este un A/B stanga si dreapta, compus din sisteme full range cu 3 cai ESR215, cu un grup central compus din 4 boxe SL412. Sub balcoane si pe toata suprafata teatrului sunt instalate sisteme active compacte EX6 si boxe 2 cai full range ESD6 si ESD10. Pe baza experientei sale in domeniu, inginerul de sunet Alain Van Achte a adaugat ca “detaliile si precizia sistemului KV2 usureaza mixarea show-ului adaugand un plus de satisfactie utilizatorului. Pot auzi mai multe nuante si raspunde in consecinta. Ca si cum as asculta niste monitoare de referinta, de exemplu. Sunt convins ca sistemul KV2 reda sunetul ce a fost preconizat pentru The Lion King.”
 
In ceea ce priveste decizia de a amplasa sistemul suspendat in doua pozitii, designerii au explicat: “Cu The Lion King din New York am vrut sa pastram multe din conceptele de design originale, printre care a fost si sistemul de difuzoare A/B. Acesta ofera avantajul minimalizarii efectului de fazare ce are loc atunci cand doua microfoane omnidirectionale deschise sunt prezente simultan, acelorasi difuzoare. In momentul in care microfoanele actorilor sunt combinate acustic prin sistemele redundante de difuzoare, spre deosebire de modalitatea electronica, aceste efecte sunt reduse semnificativ.”
 
Aceasta productie este cel de-al 10-lea show in care John Shivers alege sa foloseasca KV2 si reprezinta deja o istorie construita pe implementarea produsului. In ceea ce priveste acest lucru, Shivers remarca: ” Am fost un fan al KV2 inca de cand le-am “auzit” si ulterior implementat in reprezentatia pe scena a lui Das Wunder Von Bern in 2013. Designul Point Source ofera o claritate si o muzicalitate pe care putine alte sisteme de difuzoare realizate in prezent reusesc sa o ofere, daca reusesc la acest standard. Este ca si cum ai folosi “un difuzor de referinta hi-fi” pentru o aplicatie pro-sound.
 
Aceasta interogare si reeducare a celei mai bune abordari pentru proiectarea sistemelor moderne de sunet pentru teatru este una pe care utilizatorii KV2 o folosesc in mod regulat, cu rezultate ce confirma faptul ca tehnologia Point Source, atunci cand este bine executata, reprezinta abordarea superioara pentru obtinerea unui sunet transparent natural. “George are una din cele mai mari camere surde de test din Europa si este extrem de meticulos in a se asigura ca difuzoarele, palniile pentru dispersie, incintele si amplificatoarele lucreaza impreuna pentru a oferi o serie de difuzoare de prin rang. As spune ca tocmai aceasta atentie minutioasa pentru detalii diferentiaza difuzoarele KV2 de celelalte.” adauga Patridge si tot el continua: “Difuzoarele KV2 sunt proiectate ca un sistem multilateral de componente personalizate, cu o abordare holistica asupra proiectarii incintelor si a amplificarii. George Krampera Sr. are o experienta indelungata in calitate de proiectant de difuzoare sau sisteme audio si chiar si modelele realizate pentru producatori (precum RCF sau B&C) sunt foarte solicitate de alti producatori de difuzoare. In comparatie cu implementarea unui sistem Line Array, KV2 ofera o acoperire similara si SPL, dar cu o amprenta fizica, o greutate si un cost semnificativ reduse.